Wybrane narzędzia TIK
Link do zasobów zgromadzonych na Padlecie
Podsumowanie projektu „Ziemia – planeta ludzi”
W piątek 20 września w ŁCDNiKP miało miejsce podsumowanie projektów uczniowskich z wykorzystaniem programu WWT.
Projekt „Ziemia – planeta ludzi” realizowany był w roku szkolny 2012/2013 w ramach współpracy doradcy metodycznego przyrody ŁCDNiKP z Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, portalem Eu-HOU oraz firmą Microsoft. Dotyczył on popularyzacji astronomii i nauk o Ziemi w oparciu o aplikację WorldWide Telescope i był częścią międzynarodowego programu „WWT Ambasadors”.
Składał się z 3 etapów.
- Przeszkolenie nauczycieli z zakresu stosowania WorldWide Telescope oraz metody projektu edukacyjnego – warsztaty, konsultacje grupowe (marzec – luty 2012) – 17 szkół, 30 nauczycieli
- Zaplanowanie i realizacja szkolnych projektów uczniowskich w oparciu o seans przygotowany w programie WWT
- Podsumowanie – prezentacja wybranych projektów – wrzesień 2013
Istotne było, aby program komputerowy WWT nie był wiodącym elementem , lecz jednym z narzędzi wykorzystanym w pracy projektowej uczniów.
Działanie miało na celu min:
- rozwijanie przyrodniczych zainteresowań uczniów
- prezentację uczniowskich uzdolnień
- rozwijanie samodzielności w rozwiązywaniu problemów naukowych i dążenie do poszukiwania różnorodnych dróg ich rozwiązania.
- kształtowanie nawyku systematyczności, dokładności, wytrwałości w dążeniu do celu.
- motywowanie uczniów do pracy zespołowej.
- kształtowanie wyobraźni przestrzennej opartej na budowie Wszechświata
- rozwijanie umiejętności korzystania z TIK
Realizowane przez szkoły projekty miały charakter interdyscyplinarny łączący wiedzę zarówno nauk przyrodniczych jak i humanistycznych.
Przykładowe tematy szkolnych projektów:
- „Podróż Stasia i Nel” – kl. VI Szkoła Podstawowa w Wiśniowej Górze
- „Najpiękniejsze miasta Europy” – kl. V – VI Szkoła Podstawowa Nr 120 w Łodzi
- „Ziemia i inne planety Układu Słonecznego” – praca uczniowska realizowana pod opieką Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne w Łodzi
- „Bieguny zimna, czyli podróż z Elegancikiem i Anarukiem„ – kl. II – III Szkoła Podstawowa w Wiśniowej Górze
- „Świat pod skrzydłami ptaków wędrownych” – kl. VI Szkoła Podstawowa nr 130 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łodzi
- „Wyspa Robinsona” – kl. VI – Szkoła Podstawowa w Wiśniowej Górze
Wyjątkowy Dzień Dziecka w SP 130
W mojej szkole wkrótce niecodzienne przedstawienie, przygotowywane przez Radę Pedagogiczną dla swoich uczniów. Wszystkich małych i dużych miłośników bajek i baśni serdecznie zapraszamy.
„Talent jest ważny, ale nie najważniejszy. Najważniejszy jest talent do pracy i dobrej wspólnej zabawy”.
Podsumowanie XI Konkursu Przyrodniczego
Uroczyste podsumowanie XI Konkursu Przyrodniczego odbędzie się w piątek 14 czerwca 2013 w godz. 12:00 – 13:30 w Szkole Podstawowej nr 12 im. Mariana Batki ul. Jurczyńskiego 1/3
Zapraszamy finalistów i laureatów wraz z nauczycielami.
Wyniki XI Konkursu Przyrodniczego
„Jem więc myślę, myślę więc jem zdrowo”
Z przyjemnością informujemy, o wynikach konkursu plastycznego „Jem więc myślę, myślę więc jem zdrowo” ogłoszonego przez ŁCDNiKP.
Konkursy
Konkurs organizowany jest we współpracy z Ogrodem Zoologicznym. W załączniku jego regulamin.
Test ankiety google :)
Na potrzeby zajeć z nauczycielami
Modelowe zajęcia edukacyjne w SP 137
W środę 27 marca o godz. 10:45 odbyły się modelowe zajęci edukacyjne przygotowana przez nauczyciela przyrody Basię Dudę ( SP 137) nt: „Poznajemy choroby zakaźne”.
Temat związany był z zagrożeniami dla organizmu człowieka, jakie mogą powodować drobnoustroje wnikające do naszego ciała. Uczniowie uczyli się rozpoznawać objawy chorób oraz poznali metody zapobiegania wybranym chorobom. Lekcja przeprowadzona została w klasie IV objętej programem „Cyfrowa Szkoła”.
Pomoce i narzędzia (w tym TIK) wykorzystane podczas zajęć: Notebooki (1 na parę) z dostępem do Internetu, tablica interaktywna (zadania podsumowuące opracowane w programie Smart), karta pracy z zadaniem, karta pracy na dużym arkuszu papieru (umieszczona w widocznym miejscu w klasie), paski papieru 7/18 cm (60 szt.), magnesy
Zajęcia obserwowali nauczyciele łódzkich szkół, nie tylko tych biorących udział w projekcie „Cyfrowa Szkoła”, ale również innych, zainteresowanych praktycznym wykorzystaniem TIK na lekcjach przyrody (SP 137, SP 110, SP 37, SP 130).